Μετεκπαίδευση στην Ψυχοδυναμική Ψυχοθεραπεία Παιδιών & Ενηλίκων


Το   Πρόγραμμα Μετεκπαίδευση στην Ψυχοδυναμική Ψυχοθεραπεία Παιδιών και Ενηλίκων είναι ένα εντατικό τετραετές πρόγραμμα εκπαίδευσης  για την εξάσκηση στην ψυχοδυναμική ψυχοθεραπεία.
 
Απευθύνεται σε επαγγελματίες του χώρου ψυχικής υγείας (ψυχολόγους, παιδοψυχολόγους, ψυχιάτρους, σύμβουλους ψυχικής υγείας & κοινωνικούς λειτουργούς) που επιθυμούν να ειδικευτούν στη θεμελίωση της κλινικής πρακτικής σύμφωνα με όλες τις μεταφροϋδικές ψυχοδυναμικές θεωρίες (όπως είναι η θεωρία των αντικειμενότροπων σχέσεων, η θεωρία του συναισθηματικού δεσμού κ.α). 
  
 
Τα δύο αυτά βασικά ψυχαναλυτικά ρεύματα που άνθισαν μετά τον Freud υπάγονται στη «νεοψυχαναλυτική σκέψη»  {Berne,  (1976), Casement, (1996), Padel, (1987), Quinodox, (2005), Παπαδάκη-Μιχαηλίδη, (2012)}. Ο κοινός τους άξονας περιστρέφεται γύρω από την ιδέα ότι οι πρώτες συναισθηματικές εμπειρίες που έχει σχηματίσει ένας άνθρωπος μέσα από τις πολύ πρώιμες σχέσεις του με τα σημαντικά πρόσωπα της βρεφικής και παιδικής του ηλικίας, αποτελούν ρυθμιστικό παράγοντα της μετέπειτα ζωής του και της ψυχικής του ευημερίας καθορίζοντας έτσι την ευτυχία του.

Συνεπώς, αυτά τα «νεοψυχαναλυτικά» ρεύματα προσεγγίζουν όλες τις σημαντικές σχέσεις της ενήλικης ζωής ως συνέχεια των πρωταρχικών εκείνων σχέσεων που είχαμε με τους σημαντικούς άλλους του οικογενειακού μας περιβάλλοντος. Ως επίκεντρο αυτής της «νεοψυχαναλυτικής» οπτικής είναι η ανάγκη του ανθρώπου να σχετιστεί με τους άλλους ανθρώπους, που με τη σειρά της πηγάζει από την ανάγκη και τις προσπάθειες του βρέφους να σχετιστεί με τη μητέρα του. Οι συναισθηματικές εμπειρίες που γεννιούνται από την αρχαϊκή αυτή σχέση διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στη ζωή ενός ανθρώπου και επηρεάζουν όλες τις μετέπειτα σχέσεις.

Ενώ λοιπόν, στην κλασική Φροϋδική ψυχανάλυση οι ενορμήσεις είναι οι κινητήριες δυνάμεις του ψυχισμού, αντιπροσωπεύοντας ένα είδος ενδοψυχικής σύγκρουσης μεταξύ των επιθυμιών και του εξωτερικού κόσμου για τον οποίο είναι μη αποδεκτές, στη «νέο-ψυχαναλυτική» οπτική, τη θέση των ενορμήσεων διαδέχεται η πρωταρχική σχέση βρέφους-μητέρας, η οποία θεωρείται εξαιρετικά σημαντική για την συναισθηματική ωρίμανση και εξέλιξη του ανθρώπου.


Εκπαιδευτικές ώρες
 
Σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά κριτήρια το σύνολο των ωρών της τετραετούς εκπαίδευσης στη Ψυχοδυναμική Ψυχοθεραπεία παιδιών και ενηλίκων είναι 1450 ώρες, οι οποίες περιλαμβάνουν θεωρητική κατάρτιση, πρακτική άσκηση, εποπτεία και προσωπική ανάπτυξη. Στις παραπάνω ώρες αντιστοιχούν επιπλέον 1200 ώρες προσωπικής μελέτης των εκπαιδευομένων, καθώς και 100 ώρες εξειδικευμένης έρευνας στο πεδίο εκπαίδευσης. Οι εκπαιδευόμενοι χρειάζεται να συμπληρώσουν στα πλαίσια της πρακτικής τους άσκησης εποπτευόμενη εργασία διάρκειας τουλάχιστον ενός έτους (αμειβόμενης ή εθελοντικής) σε κοινοτικές δομές ή άλλους ιδιωτικούς ή δημόσιους φορείς κατά τη διάρκεια ή πέραν της τετραετούς φοίτησης, απαραίτητη για την ολοκλήρωση του εκπαιδευτικού προγράμματος.

Συγκεκριμένα, το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα στη Ψυχοδυναμική Ψυχοθεραπεία Παιδιών και Ενηλίκων αποτελείται από τα εξής:
 
600 ώρες θεωρητική κατάρτιση (περιλαμβάνει θεωρητικές διαλέξεις, βιωματική επεξεργασία θεωρητικών θεμάτων, θεωρητική επεξεργασία κλινικών περιπτώσεων και δεν περιλαμβάνει τις ώρες προσωπικής μελέτης των εκπαιδευομένων και τις ώρες εξειδικευμένης έρευνας). Απαιτούνται επιπλέον 1200 ώρες μελέτης (σε αναλογία 1:2 με τις ώρες θεωρητικής κατάρτισης).
 
80 ώρες προσωπικής ανάπτυξης (περιλαμβάνει τις ώρες συμμετοχής σε αναστοχαστική ομάδα, βιωματικές συναντήσεις κτλ).
 
80 ώρες επαγγελματικής  ανάπτυξης (περιλαμβάνει τις ώρες συμμετοχής σε εργαστήρια, συνέδρια, ημερίδες κτλ).
 
Τουλάχιστον 250 ώρες ατομικής προσωπικής θεραπείας.
 
450 ώρες πρακτικής άσκησης (περιλαμβάνει τις ώρες των ατομικών περιστατικών του εκπαιδευόμενου για τα οποία θα υπάρξει ανάλογη εποπτεία) διάρκειας τουλάχιστον 3 ετών. Η πρακτική άσκηση μπορεί να πραγματοποιηθεί σε πλαίσιο ψυχικής υγείας ή/και να αφορά την απόκτηση ισοδύναμης επαγγελματικής εμπειρίας. Στόχος είναι οι εκπαιδευόμενοι να αποκτούν επαρκή εμπειρία πάνω στα ψυχοκοινωνικά προβλήματα και να συνεργάζονται με άλλους ειδικούς στο χώρο της ψυχικής υγείας. Η πρακτική άσκηση θα αποτελεί εθελοντική ή αμειβόμενη κλινική εργασία και χρειάζεται απαραίτητα να λάβει χώρα τουλάχιστον 12 μήνες σε ιδιωτικούς ή δημόσιους φορείς σχετικούς με τη ψυχική υγεία. Επισημαίνεται ότι για την εύρεση των φορέων έχουν ευθύνη οι ίδιοι οι εκπαιδευόμενοι.
 
Τουλάχιστον 225 ώρες εβδομαδιαίας κλινικής εποπτείας (ατομικής ή αντίστοιχες ώρες ομαδικής σε αναλογία με τις ώρες πρακτικής σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά κριτήρια). Ως προς την εποπτεία, η αναλογία με τη πρακτική άσκηση είναι 1:2 σε όλα τα έτη εκπαίδευσης.
 
Επιπλέον 100 ώρες εξειδικευμένης έρευνας (βιβλιογραφική, ποιοτική κ.λπ).
 
Στο πρόγραμμα εκπαίδευσης δίνεται μεγάλη έμφαση στη βιωματική μάθηση τόσο στο κομμάτι της θεωρητικής κατάρτισης και της επεξεργασίας κλινικών περιπτώσεων, όσο και της προσωπικής ανάπτυξης. Το ΔΙ.ΚΕ.ΨΥ. στοχεύει στην παροχή μιας ολοκληρωμένης εκπαίδευσης βιωματικού χαρακτήρα υψηλών προδιαγραφών, σύμφωνη με τα κριτήρια ευρωπαϊκών οργανισμών.
 
 
Σε κάθε έτος οι εκπαιδευόμενοι συμμετέχουν επιπλέον σε Ομάδες Προσωπικής Ανάπτυξης και Ομάδες Εποπτείας-Κλινικές περιπτώσεις. Οι εκπαιδευόμενοι χρειάζεται να φροντίσουν στο δικό τους προσωπικό χρόνο και την συνεχιζόμενη επαγγελματική τους ανάπτυξη
 
 

Ομάδες Προσωπικής Ανάπτυξης
 
Η ομάδα προσωπικής ανάπτυξης διακρίνεται από ένα δομικό χαρακτηριστικό τόσο για την ταυτότητα του ψυχοθεραπευτή, όσο και για την προσωπική ταυτότητα: ικανότητα αναστοχασμού. Η ομάδα δημιουργεί τις συνθήκες αυτές που οι συμμετέχοντες εκπαιδευόμενοι μπορούν να συνειδητοποιήσουν, βιώσουν και συζητήσουν με ασφάλεια, συναισθήματα, δυναμικές και μοτίβα σχέσεων, εσωτερικές σκέψεις, αναμνήσεις κ.ο.κ. Με αυτόν τον τρόπο, ο κάθε εκπαιδευόμενος θα μπορέσει να συνδέσει την θεωρητική του κατάρτιση, την καθημερινή συμπεριφορά, τις αναπαραστάσεις του, τις σχέσεις με μέλη εντός κι εκτός της ομάδας με την ικανότητα να επεξεργάζεται όλες αυτές τις διαστάσεις και να επανέρχεται με παρατηρήσεις και βαθύτερες συνειδητοποιήσεις που ενισχύουν μια αυθεντική σχέση με τον εαυτό.
 
 
Κλινική Εποπτεία
 
Η κλινική εποπτεία είναι απαραίτητη συνθήκη του προγράμματος εκπαίδευσης. Ο εκπαιδευόμενος χρειάζεται να συμπληρώσει τουλάχιστον 225 ώρες εβδομαδιαίας ατομικής κλινικής εποπτείας στα πλαίσια του προγράμματος (ή αντίστοιχες ώρες ομαδικής εποπτείας ή αντίστοιχες ώρες με το συνδυασμό ατομικής και ομαδικής εποπτείας) . Ο εκπαιδευόμενος χρειάζεται να βρίσκεται σε προσωπική εβδομαδιαία ατομική ή ομαδική εποπτεία από τη στιγμή που θα αναλάβει θεραπευόμενους, καθ’ 'όλη τη διάρκεια της εκπαίδευσης και μέχρι την ολοκλήρωση της πρακτικής του άσκησης.
Η αναλογία εποπτείας και πρακτικής άσκησης για τους εκπαιδευόμενους σε όλα τα έτη εκπαίδευσης είναι 1 ώρα εποπτείας για κάθε δύο ώρες θεραπευτικών συνεδριών. Οι επόπτες πρέπει να είναι έμπειροι επαγγελματίες και να έχουν εγκριθεί από το ΔΙ.ΚΕ.Ψ.Υ. Η εκπαίδευση τους χρειάζεται να ακολουθεί ευρωπαϊκά κριτήρια. Επιπλέον, οι επόπτες μπορεί να είναι εσωτερικοί (εντός του πλαισίου πρακτικής) και εξωτερικοί (εκτός του πλαισίου πρακτικής).
Στο κομμάτι της πρακτικής άσκησης που αφορά πρακτική άσκηση με ενήλικες απαιτείται από τον εκπαιδευόμενο να έχει δύο διαφορετικούς επόπτες για τα κλινικά του περιστατικά. Οι επόπτες (εσωτερικοί και εξωτερικοί) θα παρέχουν ανατροφοδότηση στο ΔΙ. ΚΕ. Ψ.Υ  σε τακτά χρονικά διαστήματα και επίσημα δυο φορές το χρόνο.


Ομάδες Εποπτείας-Κλινικές περιπτώσεις
 
Στα πλαίσια της κλινικής εποπτείας οι εκπαιδευόμενοι θα συμμετέχουν σε κάθε έτος σε ομάδες εποπτείας για τη συζήτηση κλινικών περιπτώσεων μέσα από την πρακτική τους άσκηση κι εργασία. Οι ώρες αυτές μπορούν να προσμετρηθούν στο σύνολο των ωρών κλινικής εποπτείας που χρειάζεται να συμπληρώσουν οι εκπαιδευόμενοι.
 
 
Πρακτική άσκηση
 
Η πρακτική άσκηση είναι απαραίτητη συνθήκη της εκπαιδευτικής διαδικασίας του συγκεκριμένου προγράμματος. Οι εκπαιδευόμενοι χρειάζεται να συμπληρώσουν τουλάχιστον 450 ώρες κλινικής εργασίας (ψυχοθεραπευτικές συνεδρίες) με θεραπευόμενους με ανάλογη εποπτεία (βλ. παραπάνω) τουλάχιστον μέσα στη διάρκεια 3 ετών.  Οι ώρες πρακτικής άσκησης μπορεί να περιλαμβάνουν επίσης κλινικές αξιολογήσεις, βραχείες ή μακροπρόθεσμες παρεμβάσεις, παρεμβάσεις κρίσεων κτλ). Οι εκπαιδευόμενοι χρειάζεται να επιλέξουν τη πρακτική τους άσκηση είτε στους ενήλικες είτε στα παιδιά κι εφήβους για να συμπληρώσουν τις απαιτούμενες ώρες.
Η πρακτική άσκηση με ενήλικες θα περιλαμβάνει εντός των ωρών πρακτικής άσκησης δυο ενήλικες, οι οποίοι θα παρακολουθούνται για τουλάχιστον 18 μήνες ο πρώτος και για τουλάχιστον 12 μήνες ο δεύτερος σε ψυχοδυναμική ψυχοθεραπεία εβδομαδιαίας συχνότητας. Τα κάθε ένα από αυτά τα περιστατικά θα έχει το δικό του ξεχωριστό επόπτη.
Η πρακτική άσκηση με παιδιά και εφήβους χρειάζεται να περιλαμβάνει ψυχοθεραπευτικές συνεδρίες με μια σειρά ηλικιακών ομάδων μέχρι την ηλικία των 18 ετών με ανάλογη εποπτεία. Στις ώρες αυτές περιλαμβάνονται και ώρες συνεδριών με γονείς σε ποσοστό 10% από τον απαιτούμενο αριθμό των ωρών πρακτικής. Οι εκπαιδευόμενοι που θα επιλέξουν την πρακτική άσκηση με παιδιά κι εφήβους χρειάζεται να συμπληρώσουν επίσης ώρες παρατήρησης βρεφών/παιδιών σε σχολικό ή εκπαιδευτικό πλαίσιο, οι οποίες όμως δεν συμπεριλαμβάνονται στο σύνολο των 450 ωρών.
Στη περίπτωση που οι εκπαιδευόμενοι συμπληρώσουν τις ανάλογες ώρες πρακτικής άσκησης είτε στους ενήλικες είτε στα παιδιά-εφήβους και επιθυμούν να αποκτήσουν ειδικότητα και στην άλλη κατηγορία, χρειάζεται να συμπληρώσουν επιπλέον 300 ώρες πρακτικής άσκησης στην αντίστοιχη κατηγορία με ανάλογη εποπτεία.
Οι εκπαιδευόμενοι μπορούν να ξεκινήσουν την πρακτική  τους άσκηση από τα μέσα του πρώτου εξαμήνου και είναι οι ίδιοι υπεύθυνοι για την ανεύρεση της πρακτικής τους άσκησης. Η πρακτική άσκηση μπορεί να πραγματοποιηθεί σε πλαίσιο ψυχικής υγείας ή/και να αφορά την απόκτηση ισοδύναμης επαγγελματικής εμπειρίας. Στόχος είναι οι εκπαιδευόμενοι να αποκτούν επαρκή εμπειρία πάνω στα ψυχοκοινωνικά προβλήματα και να συνεργάζονται με άλλους ειδικούς στο χώρο της ψυχικής υγείας. Οι εκπαιδευόμενοι έχουν την ευχέρεια να επιλέξουν δημόσια ή ιδιωτικά πλαίσια για την πρακτική τους άσκηση. Η πρακτική άσκηση θα αποτελεί εθελοντική ή αμειβόμενη κλινική εργασία. Επιπρόσθετα, οι εκπαιδευόμενοι χρειάζεται να παραμείνουν τουλάχιστον για το διάστημα των δώδεκα μηνών σε ιδιωτικό ή δημόσιο φορέα πρακτικής άσκησης σχετικό με τη ψυχική υγεία. Το ΔΙ.ΚΕ.Ψ.Υ μπορεί να προτείνει με επιφύλαξη πλαίσια πρακτικής στον εκπαιδευόμενο χωρίς αυτό να σημαίνει ότι παρέχει θέσεις πρακτικής άσκησης. Χρειάζεται να σημειωθεί ότι το ΔΙ.ΚΕ.Ψ.Υ έχει στενή συνεργασία με το Δήμο Ηρακλείου. Η συνεπέστατη παρουσία του εκπαιδευόμενου στο φορέα πρακτικής είναι απαραίτητη, καθώς και η εκπλήρωση των υποχρεώσεων του στο φορέα.
 
 
Προσωπική Θεραπεία
 
Οι εκπαιδευόμενοι θεραπευτές είναι απαραίτητο να αποκτήσουν όσο το δυνατόν πληρέστερη κατανόηση των ασυνείδητων διαδικασιών ώστε να μπορούν να εξασκήσουν το επάγγελμα του ψυχοδυναμικού ψυχοθεραπευτή. Πιστεύουμε ότι η ψυχοδυναμική ψυχοθεραπεία είναι μια θεραπεία "εις βάθος", η οποία αποτελεί ένα ισχυρό μέσο για να δομηθεί αυτή η κατανόηση. Συνεπώς, οι εκπαιδευόμενοι χρειάζεται να βρίσκονται σε διαδικασία προσωπικής θεραπείας ως μέρος της εκπαίδευσης τους. Οι εκπαιδευόμενοι χρειάζεται να συμπληρώσουν τουλάχιστον 250 ώρες ατομικής προσωπικής θεραπείας κατά τη διάρκεια του εκπαιδευτικού προγράμματος. Η προσωπική θεραπεία θα πρέπει να είναι ψυχοδυναμικής κατεύθυνσης, ατομικού πλαισίου και εβδομαδιαίας συχνότητας (2 φορές/εβδομάδα) με θεραπευτή της επιλογής του εκπαιδευόμενου.  Ο θεραπευτής χρειάζεται να είναι μέλος σε επαγγελματικό σύλλογο/εταιρεία ψυχοθεραπείας είτε της Ελλάδας είτε του εξωτερικού, η εκπαίδευση του να ακολουθεί ευρωπαϊκά κριτήρια και δεν πρέπει να είναι στη θέση του επόπτη ή του εκπαιδευτή για τον εκπαιδευόμενο στο πρόγραμμα εκπαίδευσης. Ο εκπαιδευόμενος χρειάζεται να έχει ξεκινήσει θεραπεία πριν από την έναρξη του εκπαιδευτικού προγράμματος και να βρίσκεται σε θεραπεία καθ’ όλη τη διάρκεια του, συμπεριλαμβανομένης και της πρακτικής του άσκησης. Χρειάζεται να σημειωθεί ότι η συμπλήρωση των απαιτούμενων ωρών θεραπείας του εκπαιδευτικού προγράμματος δεν ταυτίζεται με την ολοκλήρωση της  θεραπείας του εκπαιδευόμενου.
 
 
Επαγγελματική Ανάπτυξη
 
Η συνεχιζόμενη επαγγελματική ανάπτυξη του ψυχοθεραπευτή είναι απαραίτητη για την θεραπευτική του ταυτότητα. Οι εκπαιδευόμενοι χρειάζεται να μπορούν να εξελίσσουν τη γνώση και να εμπλουτίζουν την εμπειρία τους στο αντικείμενο με το να ενημερώνονται για τις εξελίξεις στη ψυχοθεραπεία μέσω ημερίδων, επιστημονικών συνεδρίων, σεμιναρίων, εξειδικευμένων εργαστηρίων και άλλων συναφών τρόπων μάθησης. Οι εκπαιδευόμενοι χρειάζεται να συμπληρώσουν έως το πέρας της εκπαίδευσης τους 80 ώρες επαγγελματικής ανάπτυξης.
 
 
 
Για την ολοκλήρωση της εκπαίδευσης οι καταρτιζόμενοι θα πρέπει να έχουν ολοκληρώσει με ικανοποιητική απόδοση συγκεκριμένες εργασίες και να έχουν υποβάλλει την διπλωματική τους εργασία.
 
Ο οδηγός σπουδών και το αναλυτικό πρόγραμμα της εκπαίδευσης δίνεται στους εκπαιδευόμενους, μετά την εισαγωγή τους στο πρόγραμμα.
 


 
Χρονική διάρκεια:                            Οκτώβριος-Ιούνιος
Ημ. διεξαγωγής :                              1 ΣΚ το μήνα, Σάββατο & Κυριακή: 10:00-18:00
Κόστος για κάθε έτος:                       €1350
Κόστος για τις εποπτείες:                €60 για κάθε ομαδική εποπτεία 90΄
Για εγγραφές έως τέλος Ιουνίου:     €1200
 
Για τη συμμετοχή 3 εκπαιδευομένων πραγματοποιείται έκπτωση 20%.
 
Στις αναγραφόμενες τιμές δε περιλαμβάνεται το νόμιμο ποσοστό Φ.Π.Α 24%.
 

Εισηγητές /επόπτες/θεραπευτές:
 
Βαδόλας Αντώνης, Διδάκτωρ Ψυχανάλυσης, Brunel University, London
Δροσίτη Αγγελική, MSc Κλινική Ψυχολόγος
Ζερίτη Μαρία, MSc Ψυχολόγος, Συστημική Ψυχοθεραπεύτρια
Καραβέλλα Μαργαρίτα, Διδάκτωρ Ψυχολόγος, MSc, Συμβουλευτική Ψυχολόγος
Μοσχοβού Ευγενία, MSc Κλινική Ψυχολόγος, Ψυχοθεραπεύτρια
Παπαγαθονίκου Θεόδωρος, Ψυχολόγος M.A, Ψυχαναλυτικός Ψυχοθεραπευτής,
Επιστημονικός Συνεργάτης ΔΙ.ΚΕ.Ψ.Υ
Παπαδοπούλου Βίκυ, MSc Κλινική Ψυχολόγος
Πασπάλη Ασπασία, Ψυχολόγος, Παιδοψυχολόγος Msc, Bsc, Διευθύντρια ΔΙ.ΚΕ.Ψ.Υ
Πολυζωγοπούλου Αγγελική, MSc Κλινική Ψυχολόγος
Σαλαβού Βαρβάρα,  MSc MBPsS, Ψυχολόγος, Συστημική Ψυχοθεραπεύτρια
Τασίου Ασπασία, MSc, Κλινική Ψυχολόγος, Ψυχοθεραπεύτρια
Τόμπρα Χαρά, Ψυχολόγος, MSc, Συστημική Ψυχοθεραπεύτρια
Τσιώλης Κωνσταντίνος, Ψυχίατρος, Ψυχοθεραπευτής,
Επιστημονικός Συνεργάτης «ΜΗΤΕΡΑ» ΟΜΙΛΟΥ «ΥΓΕΙΑ»
 


 
Το ΔΙ.ΚΕ.Ψ.Υ φέρει επίσημη άδεια πιστοποίησης ως Κέντρο Δια Βίου Μάθησης 1 (Κε.Δι.Βι.Μ. 1) από τον Εθνικό Οργανισμό Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού (Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π) του Υπουργείου Παιδείας (Αρ. Άδειας: 2101592).
 
Επιπλέον, το ΔΙ.ΚΕ.Ψ.Υ ακολουθεί τα διεθνή πρότυπα του ψυχαναλυτικού χώρου διεθνώς (American Psychoanalytic Institute, American Board for Accreditation in Psychoanalysis –ABAP) και της EAP (European Association for Psychotherapy).
 
Το ΔΙ.ΚΕ.Ψ.Υ δεσμεύεται με Κώδικα Επαγγελματικής Δεοντολογίας τόσο για τους επιστημονικούς συνεργάτες του (θεραπευτές, εκπαιδευτές, επόπτες, εξωτερικοί συνεργάτες) όσο και για τους ειδικευόμενους επαγγελματίες, με τη δέσμευση ότι ο καθένας με τη σειρά του είναι υποχρεωμένος να τηρεί και τον κώδικα δεοντολογίας του επαγγελματικού συλλόγου, σωματείου ή εταιρείας όπου ανήκει. Επίσης, δεσμεύεται με Κώδικα Ηθικής και Δεοντολογίας στην άσκηση της πρακτικής απαιτώντας από όλους τους εκπαιδευόμενους την τήρηση του.
 
 
Παρά την ύπαρξη της σχετικής Ευρωπαϊκής νομοθεσίας σχετικά με την θεσμική αναγνώριση του επαγγέλματος του ψυχοθεραπευτή, τονίζουμε ότι στη χώρα μας δυστυχώς δεν έχει ξεκινήσει αυτή η διαδικασία. Το ΔΙ.ΚΕ.Ψ.Υ σκοπεύει να συμβάλλει στην προσπάθεια κατοχύρωσης του ψυχοθεραπευτή σε συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς της χώρας μας.
 
 
 
  
Όροι συμμετοχής
 
 
·         Πτυχίο φοίτησης
·         Βιογραφικό σημείωμα & αίτηση συμμετοχής
·         Προσωπική συνέντευξη
·         Δυο συστατικές επιστολές
 
 
 
Για την αίτηση συμμετοχής συμπληρώστε τα στοιχεία σας ΕΔΩ και αποστείλετε ηλεκτρονικά την φόρμα ως επισυναπτόμενο αρχείο στο email: dikepsy@dikepsy.gr
  
 
Όλες οι αιτήσεις εξετάζονται από τον Ιούνιο έως και το Σεπτέμβριο κάθε έτους. Εφόσον πληρούνται τα απαραίτητα κριτήρια οι ενδιαφερόμενοι καλούνται σε προσωπική συνέντευξη κατά την οποία θα λάβουν το αναλυτικό πρόγραμμα της εκπαίδευσης.
 
 
Για περαιτέρω πληροφορίες επικοινωνήστε μαζί μας στο τηλ 698 8080383.