
Σχολική ετοιμότητα
Η έναρξη της σχολικής φοίτησης και η εισαγωγή του παιδιού στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση αποτελεί ένα βασικό αναπτυξιακό ορόσημο στην ακαδημαϊκή πορεία του και στον τρόπο με τον οποίο θα εμπλακεί στην εκπαιδευτική διαδικασία. Είναι πολύ σημαντικό να είμαστε σε θέση να ελέγξουμε με αντικειμενικό και έγκυρο τρόπο τη σχολική ετοιμότητα ενός παιδιού ώστε να μπορέσουμε να αναγνωρίσουμε έγκαιρα ενδεχόμενες αναπτυξιακές ή μαθησιακές δυσκολίες που θα δυσκολέψουν την προσαρμογή του παιδιού στο σχολικό πλαίσιο.
Η διερεύνηση της σχολικής ετοιμότητας διεξάγεται μέσω του Α΄ τεστ σχολικής ετοιμότητας, το οποίο είναι το πρώτο ελληνικό σταθμισμένο τεστ σε δείγμα 2.000 παιδιών και αφορά τα παιδιά του νηπιαγωγείου (5,5 – 6 ετών), τα οποία θα φοιτήσουν στην Α΄ δημοτικού την επόμενη σχολική χρονιά.
Το Α’ τεστ είναι μία ανιχνευτική διαδικασία που έχει ως στόχο να ελέγξει αν και κατά πόσο ένα παιδί είναι έτοιμο να φοιτήσει στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και να εισαχθεί ομαλά και απρόσκοπτα στην Α΄ τάξη του δημοτικού.
Ο έλεγχος της σχολικής ετοιμότητας εξετάζει τις ακόλουθες βασικές δεξιότητες:
- Κρίση – συλλογισμός
- Γλωσσικές αναλογίες
- Αφαιρετική σκέψη
- Οπτικοκινητικό συντονισμό
- Οπτική αντίληψη
- Αδρή κινητικότητα
- Χωχροχρονικό προσανατολισμό
- Διατήρηση συγκέντρωσης σε γνωστικά έργα
Το Α΄ τεστ προτείνεται από την ελληνική παιδιατρική εταιρεία και μπορεί να γίνεται προληπτικά σε όλα τα παιδιά του νηπιαγωγείου.