Η σημασία της αντιγραφής μέσα στην τάξη για τα παιδιά με δυσλεξία

blog3


 
 
 
 
Η καθηγήτρια Dr. Julie Kirkby, του Bournemouth University μελετά τη σημασία της αντιγραφής (από τον πίνακα) και των γραπτών σημειώσεων μέσα στην τάξη, και κατά πόσο επηρεάζουν οι δύο αυτές παραμέτρους, τα παιδιά με δυσλεξία.
 
Η British Dyslexia Association δηλώνει πως η αντιγραφή παρουσιάζει σοβαρές δυσκολίες σχεδόν σε όλα τα παιδιά με δυσλεξία. Τρία παιδιά σε κάθε τάξη έχουν δυσλεξία, και σε όλη την Μεγάλη Βρετανία 1.2 εκατομμύρια παιδιά, έχουν δυσλεξία.
 
Η Dr. Kirkby θέλησε να ερευνήσει το κατά πόσο μέσα στην τάξη, η δυσλεξία επηρεάζει τους μαθητές όταν διαβάζουν κάτι από τον πίνακα (με σκοπό να τα μεταφέρουν στο χαρτί).
 
«Η μάθηση που λαμβάνει χώρα μέσα στη τάξη, θεωρείται ο θεμέλιος λίθος της σχολικής μάθησης η οποία βασίζεται κατά κύριο λόγο στην αντιγραφή και στην ικανότητα να κρατάς γραπτές σημειώσεις. Το να αντιγράφεις από τον πίνακα παρουσιάζει μεγάλη δυσκολία για μαθητές με δυσλεξία» όπως δήλωσε και η Dr. Kirkby και συνεχίζει λέγοντας ότι «η αντιγραφή είναι ψυχολογικά πολύπλοκη. Πρόκειται για μια διαδικασία η οποία περιλαμβάνει μια σειρά διαδοχικών οπτικών αλλά και γνωστικών βημάτων. Πιο συγκεκριμένα περιλαμβάνει οπτική εγγραφή, κατασκευή και διατήρηση της νοητικής αναπαράστασης στην εργαζόμενη μνήμη και τέλος την γραπτή αποτύπωση της πληροφορίας».
 
 
Σε καθημερινή βάση τα παιδιά αντιγράφουν από βιβλία ή από τον πίνακα, επομένως η αντιγραφή απαντάται σε καθετί που καλούνται να κάνουν.
 
Για τις γνωστικές διαδικασίες που περιλαμβάνονται στην αντιγραφή, υπάρχουν πολύ λίγα ευρήματα και ειδικά σε ότι αφορά τα παιδιά με δυσλεξία.
 
Βελτιώνοντας την κατανόηση του θεωρητικού πλαισίου, σχετικά με την αντιγραφή, θα βοηθήσει και το πρακτικό μέρος για την καλύτερη υποστήριξη των παιδιών που έχουν δυσκολίες στα θεωρητικά μαθήματα (όπου σε αυτά τα μαθήματα έχουν κατ’ εξοχήν δυσκολίες τα παιδιά με δυσλεξία).
 
Για τα παιδιά αλλά και τους ενήλικες με δυσλεξία, η αντιγραφή από τον πίνακα είναι μερικές φορές πολύ δύσκολη.
 
Στην παρούσα έρευνα, χρησιμοποιήθηκε ένας εξοπλισμός που ήταν προσαρμοσμένος στο κεφάλι των συμμετεχόντων για να εντοπίζει και να καταγράφει τις κινήσεις του ματιού, τις αλλαγές βλέμματος και τα γραπτά που παρήγαγαν παιδιά και ενήλικες καθώς αντέγραφαν από τον πίνακα.
 
Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι δυσλεξικοί ενήλικες αποκωδικοποιούν και αντιγράφουν τις λέξεις ως ολότητες (whole word), αλλά οι ερευνητές βρήκαν ότι ακόμη και τα παιδιά χωρίς αναγνωστικές δυσκολίες έχουν τις αναπαραστάσεις των λέξεων μέσα τους σε πολλά μέρη/κομμάτια της κάθε λέξης που πρόκειται να αντιγράψουν.
 
Αυτό είναι ένα αναπάντεχο εύρημα, όπως τόνισε η Dr.Kirkby και συνεχίζει λέγοντας πως ο αντίκτυπος της έρευνας είναι σημαντικός. Έχουμε παρουσιάσει τα αποτελέσματά της σε δυο διεθνή συνέδρια καθώς και τα θέσαμε προς διαβούλευση στο Fairley House School (ένα σχολείο για παιδιά με δυσλεξία και με δυσπραξία).
 
Τα ευρήματα εκδόθηκαν από το Journal of Cognitive Psychology. Και τα αποτελέσματα θα αποτελέσουν πολύ σημαντικά για τα παιδιά με δυσλεξία.
 
Η Dr. Kirkby ανάφερε πως ελπίζουν ότι τόσο οι παρούσες έρευνες αλλά και οι μελλοντικές, θα συμβάλουν στην καλύτερη κατανόησή τους σχετικά με το πως κωδικοποιούνται, αναπαρίστανται τα δεδομένα και ακολούθως τι γίνεται κατά την αντιγραφή (όσον αφορά τις διαδικασίες που ενεργοποιούνται). Ευελπιστούν πως η παρούσα έρευνα θα δώσει μια βαθύτερη εικόνα/γνώση στην γλωσσική ανάπτυξη των παιδιών με δυσλεξία.
 
 
 
Πηγή: ttps://www.sciencedaily.com/releases/2015/03/150330082748.htm