Η ανάγνωση βιβλίων στα παιδιά ξεκινώντας από τη βρεφική ηλικία, ενισχύει τις αλφαβητικές δεξιότητες

blog3


Η συστηματική ανάγνωση βιβλίων σε βρέφη (λίγο μετά από τη γέννησή τους), μεταφράζεται σε αυξημένη γλωσσική και λεξιλογική ικανότητα πριν ξεκινήσουν τη στοιχειώδη εκπαίδευσή τους.
 
Νέα ερευνητικά δεδομένα του 2017 (Pediatric Academic Societies Meeting) έδειξαν ότι η ανάγνωση βιβλίων σε παιδιά που είναι σε πρώιμη παιδική ηλικία, μπορεί να βελτιώσει τις αναγνωστικές καθώς και τις λεξιλογικές τους δεξιότητες, το οποίο θα γίνει αντιληπτό 4 χρόνια μετά.
 
Η καθηγήτρια Carolyn Cates στο Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης (και υπεύθυνη της παρούσας έρευνας), ανέφερε πως τα ευρήματα αυτά είναι συναρπαστικά γιατί στην ουσία συνιστούν την ανάγνωση βιβλίων σε πολύ μικρά παιδιά και αυτό έχει μια σταθερή/μόνιμη επίδραση στη γλωσσική ικανότητα και κυρίως στην μετέπειτα αναγνωστική τους ικανότητα. Αυτά που αποκομίζουν τα παιδιά καθώς οι γονείς τους, τους διαβάζουν βιβλία, είναι πολύ σημαντικά και έχουν μια άκρως θετική επίδραση περίπου 4 χρόνια πριν την έναρξη της εκπαίδευσης.
 
Οι συμμετέχοντες στην έρευνα ήταν 250 μητέρες με τα παιδιά τους, ηλικίας από 6 μηνών έως και 4,5 ετών. Οι ερευνητές είχαν σκοπό να μελετήσουν, αφενός κατά πόσο τα παιδιά καταλάβαιναν τη σημασία των λέξεων που άκουγαν και αφετέρου να ανιχνεύσουν τις πρώιμες αναγνωστικές τους ικανότητες. Η έρευνα χρηματοδοτήθηκε από το Eunice Kennedy Shriver National Institute of Child Health and Human Development και τα αποτελέσματα έλαβαν υπόψιν τους τις ώρες που περνούσαν οι γονείς διαβάζοντας κάποιο βιβλίο στο παιδί τους, καθώς και τον αριθμό των βιβλίων που είχαν στο σπίτι.
 
Η ποιότητα του κοινού χρόνου, γονιών και παιδιών, ενώ οι πρώτοι τους διαβάζουν κάποιο βιβλίο, κρίνεται από 3 παραμέτρους.
·         Αν οι γονείς ανοίγουν κάποιο θέμα συζήτησης με αφορμή αυτό που διαβάζουν στα παιδιά.
·         Αν οι γονείς ονοματίζουν τα συναισθήματα των χαρακτήρων του βιβλίου.
·         Αν οι ιστορίες που διαβάζουν στα παιδιά, είναι ηλικιακά κατάλληλες για αυτά.
 
Προσαρμόζοντας τις κοινωνικο-οικονομικές διαφορές που είχαν οι συμμετέχοντες, οι ερευνητές είδαν ότι τόσο η ποιότητα, όσο και η ποσότητα των βιβλίων που διαβάζουν οι γονείς στα παιδιά στην βρεφική ηλικία και στην νηπιακή ηλικία, προβλέπουν το εύρος του λεξιλογίου ενός παιδιού 4 χρόνια πριν την είσοδό του στην εκπαίδευση.
 
Η ανάγνωση βιβλίων από τους γονείς κατά την βρεφική ηλικία, προβλέπει την ανάδυση των πρώιμων ικανοτήτων ανάγνωσης. Όσον αφορά την ποιότητα και την ποσότητα των βιβλίων που διαβάζονται σε παιδιά που είναι στη νηπιακή ηλικία, φαίνεται ότι είναι συνδεδεμένη με τις δεξιότητες αλφαβητισμού, όπως για παράδειγμα το γράψιμο του ονόματος τους στην ηλικία των 4 ετών.
 
Αυτά τα αποτελέσματα, επισημαίνουν τη σημασία των προγραμμάτων εκπαίδευσης των γονέων τα οποία προάγουν την ανάγνωση βιβλίων μετά τη γέννηση, όπως παρόμοιο είναι και το πρόγραμμα Read Out and Read and the Video Interaction Project, σχολίασε ο Dr. Cates.
 
 
Πηγή: https://www.sciencedaily.com/releases/2017/05/170504083146.htm